Tα καναρίνια του harz ειναι πράσινα,κίτρινα αλλά και παρδαλά δλδ πρασινοκίτρινα.Γενικά σε σύγκριση δεν εντυπωιάζει στην εμφάνιση ,αλλα  αν πάρουμε υποψιν το κελάδημα του τότε δε συγκρίνεται με κανένα άλλο..

Οι πτηνοτρόφοι του Α.Ανδρέα στο ορος harz αλλά και απο αλλες περιοχές της Γερμανίας ,αντιλφθηκαν πως όλα τα κανάρια δε τραγουδουν με τον ιδιο τρόπο…Αλλα αρσενικά διέφεραν στη δύναμη ,άλλα  στο στο τόνο,στη δομή του τραγουδιου καθως και αλλα  ήταν ιδανικοι μίμοι ,μιμουταν δλδ ευκολα αλλους ηχους..

Έτσι λοιπον σιγα σιγά άρχισαν να διαλέγουν τα καλύτερα αρσενικά ,και τα κατάλληλα θηλυκα απο τις καλύτερες οικογένειες…Επίσης βελτίωναν τις μεθόδους στην εκπαίδευση των αρσενικών ..

Σε αντίθεση με μάς ,με μακροχόνια μελέτη και παρακολουθηση όρισαν τη πιο καταλληλη ηλικία για να αρχίζουν τα μικρά καναρίναι τα μαθηματά τους…

Καθορίστηκε επίσης πόσους μαθητές μπορεί να εχει υπο την επιβλεψή του ένας δάσκαλος και πώς πρεπει να ναι τοποθετημένα τα κλουβιά κατα τη διαρκεια της εκπαιδευσης…Σύντομα κατάλαβαν ότι στον εξευγενισμό των πουλιών πάιζει μεγάλο ρόλο το μισοσκόταδο κατα περιόδους στους χώρος των πουλιών..Κατάλαβαν ότι στο έντονο φώς το κελαηδισμα γινόταν σκληρο και απότομο…Στις μισκότεινες αίθουσες,τα πουλιά τραγουδουσαν πιο ηρεμα σχεδον νυσταγμενα με μισή φωνή…

Έτσι λοιπον βγάλαν το σμπέρασμα ότι το μισοσκόταδο,μπορεί σημαντικά να βοηθησει κατα τη διάρκεια της μάθησης, στην σωστή διαπλαση της μελωδίας ,ωστε αυτη να ναι απαλη και οχι δυνατη …

Επειδη όμως τα γουστα ηταν διαφορετικα ανάμεσα στους εκτροφείς γι αυτο εισήγαγαν γραμμές διαφορετικου αιματος.. όπως τις γραμμές του Trute και του seifert.

Πριν το πρώτο παγκόσμιο πόλεμο στο τραγουδι αυτων των πουλιών μπορουσε κάποις να μετρήσει μέχρι 13 διαφορετικές φωνες…Σήμερα οι τραγουδιστές με πάνω απο 5-6 φωνες ανηκουν στο σπάνιο ειδος…

Το καλό Ηαρζ όταν τραγουδάει κάθεται ίσα στη ράβδο και φουσκώνει πολύ το λαιμό κελαιδώντας με το ράμφος κλειστό….

Το 1922 στη Γερμανία όρισαν τις εξής φωνές  ( σημερα εχουν διαφοροποιηθει ):

Ρόλλερ:Είναι η ψυχή του χαρζ και δε πρέπει να λείπει απο το τραγούδι του..Είναι τρίλια που αρχίζει απο το σιγανό ρ

περνάει στο ου ,ο και ανεβαίνει η κατεβαίνει..

Κολλερ:Ήταν η πιο ωραία φωνή αλλα εξαφανίστηκε..Είναι μια τριάδα που αρχίζει απο το ο ή ου και σιγά σιγά κατεβαίενι ως τη παύση..

Μπάσο:Πρόκειται για ένα χαμηλό υπόκωφο τόνο που ακουγεται ωραία μαζί με άλλες φωνές..Είναι κάτι σαν ΟΡΡΡ η ουρρρ

Είναι μουρμούρισμα.

Η κουνια(shockel) : χου χου χου χο χο χο χα χαχα χα

Gluck: γκλουκ γκλουκ ή τοκ τοκ τουκ τουκ

Καλό κουδούνισμα: Εϊναι μια δευτερευουσα φωνή που συνεπάγεται με το το συμφωνο λ

λου λου  λο λο λι λι λι

Το φλάουτο: αου αου -ου ου ΄ή  ι -ι 

Επαναλαμβάνεται 3-5 φορες και είναι σαν το τελειωμα της φωνής

Στην πραγματικότητα δε υπαρχουν πουλιά που κελαηδούν τέλεια όλες τις φωνές…Κάνουμε ομως συνεχώς προσπάθειες για να αποκτήσουμε τετοια πουλιά…Το καναρίνι με τέλειο Ρόλερ και με πολύ καλο μπάσο ανήκει στα σπάνια κομμάτια και ο ιδιοκτητης του σιγουρα μπορεί να περιμενει βραβείο…

Γεγονός είναι οτι αυτα τα πουλα δημιουργήθηκαν μετα απο ποσους αιώνες ,επειτα απο ποσες γεννιες και οι γερμανοι με ευλάβεια διατήρησαν τα χαρακτηριστικα αυτα ,απο πατέρα σε γιο  και παει λέγοντας…Οπότε πολυ ευκολα καταλαβαινει κανειςτη προσπάθεια χρειάζεται να διατηρήσεις καθαρα τα πουλια αυτα και σε ανταγωνιστικο επιεπεδο. η και να δημιουργησεις τη δικη σου γραμμή..

Σήμερα που το κέρδος ειναι νουμερο ενα εχθρός ,τα χαρζ φθίνουν και όχι μόνο…Πάντος υπέρμαχος τους είναι η γνώση που υπάρχει και τα κεκτημένα που εχουν αφήσει πισω τους οι μεγαλοι εκτροφεις του παρελθοντος.

Στη χώρα μας  πολοι προσπαθουν σε 1 χρονο να βγαλουν κατι μοναδικο ,στο τελος τα μπερδευουν όλα ,πιανονται και με τα αγρια και στο τέλος δε ξερουν τι εκτρεφουν και πως το εκτρέφουν…Επισης όταν εχουν περασει αιωνες για να δημιουργηει μια ράτσα ,εσυ γιατι θελεις μεσα σε μια μερα να τη νοθευσεις νομίζοντας οτι θα βγάλεις το ΑΗΔΟΝΙ???

Advertisements